Jumaat, 28 Januari 2011

PERADUAN GAMBAR DAN KISAH DISEBALIKNYA - June 2010

Ini aktiviti ke-3 kami. Syarat2nya;

AKTIVITI RAP PADA BULAN INI IALAH PERADUAN GAMBAR DAN KISAH DI SEBALIK GAMBAR TERSEBUT...PERADUAN INI TERBUKA KEPADA SEMUA WARGA FANS RAP YANG BERADA DI MALAYSIA(maaf,sbb kami belum ada perancangan untuk penyertaan luar dari Malaysia)...TERBAHAGI KEPADA DUA KATEGORI.A DAN B..

KATEGORI A : UNTUK MEREKA YANG SUDAH BERUMAHTANGGA

1)GAMBAR MESTILAH ASLI
2)DALAM GAMBAR MESTI ADA SUAMI DAN ISTERI,JIKA ADA ANAK2,BOLEH SERTAKAN SEKALI DALAM 1 GAMBAR :)

3)WAJIB MENCERITAKAN SERBA SEDIKIT KISAH TENTANG GAMBAR TERSEBUT,CONTOH : BILA DIAMBIL,DIMANA,SUDAH BERAPA LAMA KAWIN,NAMA SUAMI/ISTERI.ANAK2..CERITAKAN APA SAJA YANG TERLINTAS..PANJANG PERKATAAN TIDAK TERHAD..


KATEGORI B : UNTUK MEREKA YANG MASIH SOLO/BUJANG

1)GAMBAR MESTILAH ASLI
2)BOLEH AMBIL GAMBAR BERSAMA PASANGAN TETAPI PASTIKAN TIADA ADEGAN 18SX!! (ADEGAN PELUK,PEGANG TANGAN,CIUM TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI!! JIKA ADA,PENYERTAAN AKAN TERBATAL!)

3)KALAU BOLEH,AMBIL LA GAMBAR YANG BERTUDUNG BAGI PEREMPUAN,DAN MENUTUP AURAT..(KALAU BOLEHLA...TIADA PAKSAAN..HEHE :) )

4)KALAU BELUM ADA PASANGAN,BOLEH AMBIL GAMBAR BERSAMA FAMILY SAHAJA..

5)WAJIB CERITAKAN KISAH MENGENAI GAMBAR SEPERTI KATEGORI A..

P/S : BAGI YANG PANDAI EDIT TAMBAH BUNGA2 KE ATAU APA2 LA UNTUK NAMPAK CANTIK DAN KREATIF..LAGI BAGUS..TAPI KALO EDIT CAMTUM2 X MAU YER..HEHE..

SEMUA PENYERTAAN MESTILAH DI EMEL KAN KEPADA EMAIL ADRESS RAP duniarealiti@hotmail.com...

TARIKH TUTUP PENYERTAAN : 19 JUN 2010 (SABTU)

********************************************

SELAMAT BERJAYA... :)
RAP

Amboi kemain panjang lg syaratnya kn? Tapi yg sertai??? Inilah dia perserta2 kami... Banyak....banyak sangat penyertaan..Hihiiiii.. ^,^ Ni aje la yg hantarkan penyertaan ke email kami di duniarealiti@hotmail.com.


Nama peserta :Mazita Masly

Kisah di sebalik gambar :-
Salam RAP,
saya ingin berkongsi gambar kenangan perkahwinan saya pada
9/8/2008..
Alhamdulillah saya berkahwin dengan insan yang saya kenali selama 7
tahun seblum bertunang dan berkahwin..
Lelaki ini adalah abang angkat sebenarnya.. Pada Awlnya sukar untuk
saya menerima kenyataan bila dia melamar..seminggu juga saya tidak
menjawab panggilannya,tergamam jugak bila lelaki ini ingin menjdikan
saya suri hidupnya..


Atas dorongan dan keyakinan yang diberi keluarga Saya menerima
dia...Apa yg pasti keluarga saya tiada halangan,bayangkanlah arwah nenek
saya yg mengalami strok suka apabila dia melamar ketika dia datang
kerumah untuk meminta izin dari keluarga saya..Arwah nenek saya gelak
besar,betapa riangnya hati dia bila saya disunting..masih saya ingat
lagi ada airmata berlinang di hujung matanya ketika itu.ketika itu saya
pasti LELAKI ini memg ditakdirkan buat saya...

Alhamdulillah kami
bertunang dan akhirnya sampai hari ditunggu...
Impian saya ingin menikah sama dengan hari lahir saya pada
8/8..tapi atas sebab yg tidak dapat dielakkan saya menikah pada
9/8/2008..syukur apapun tarikhnya saya telah dimiliki dan sah menjadi
isterinya...
Alhamdulillah..kini saya suri hidupnya..sudah setahun saya keguguran..setahun juga
arwah nenek meninggal dunia(AL-FATIHAH) SEMOGA MEREKA DICUCURI RAHMAT
AMIN..
----------------------


Nama

peserta : Rosilayati bt Rameli
Kisah di sebalik gambar :-


Cuti-cuti
Malaysia...


Namaku Rosilayati bt Rameli,aku berumur 31
thn.Pada 2 Mei 2010 yg lalu,genaplh 6 thn usia perkahwinan aku &
suami Nordin b Mamat.Alhamdulillah aku di kurniakan seorg cahayamata
lelaki bernama Nur Aiman Hakimi yg kini berumur 5 thn.Semasa usia Aiman 6
bulan,kami mmg merancang utk bercuti bersama kerana inilah kali pertama
kami bercuti selepas mempunyai anak.

Setelah berbincang akhirnya dgn
kata sepakat pada 5/2/2006 kami bertolak dr rumah ibu di Kota Bharu ke
destinasi yg pertama iaitu Genting Haighlands.Sampai di genting,kami
tiada masalah kerana bapa saudara ku yg bekerja sebagai polis ada di
sana..jadi semua dia yg uruskan..dari tempat tinggal sehinggalh ke tiket
utk permainan indoor dan outdoor..syukur alhamdulillah aku tdk perlu
bersusah payah.Cuma masa aku pergi hari tu,cuaca kat genting memang
sejuk sesangat sehinggalh anakku mendpt demam..risau juga aku di buatnya
tetapi aku enjoy dapat
bersama2 org tersyg.


Pada 7/2/2010,kami kemudian bertolak
pula ke destinasi ke2 iaitu ke Port Dickson Negeri Sembilan.Kami sampai
di sana jam 10 pg,selepas check in di Angkasa Resort..& makan
tengahari,kami terus tdk melepaskan peluang utk mandi laut..apatah lagi
dgn angin yg sepoi2 bahasa membuatkn aku tdk lepaskan peluang utk
berenang,mmg seronok..sebelah mlm pula kami menikmati makanan laut di
restoran berdekatan & yang paling aku suka bila melihat pemandangan
laut yg terbentang luas pd waktu senja kerana apartment yg kami
duduk,betul2 menghadap laut..indah sekali ciptaan Allah
S.W.T..alhamdulillah aku dpt menikmatinya bersama keluarga tercinta.Tdk
puas rasanya 1 hari di sini,tetapi kami terpaksa jua meninggalkan bumi
Port Dickson utk ke destinasi seterusnya..


Keesokan harinya,8/2/2006..kami
bertolak dr Port Dickson ke Melaka iaitu negeri yg paling byk sejarah di
Malaysia.Di Melaka,kami bermalam di hotel..selepas check in,kami keluar
ke bandar Melaka..kami sempat melawat Kota A Famosa,Perigi Hang Tuah
juga beberapa tempat lagi.Kata orang jika ke Melaka tdk sah jika tak ke
tempat2 sejarah macam tu.Kami juga sempat singgah di Melaka Parade utk
rehat2 sambil minum petang,cuma mkn malam jer kami tdk jumpa tempat yg
sesuai utk mkn malam.Sebelum pulang ke hotel kami sempat juga membeli
sedikit cenderahati sebagai tanda kenangan,walaupun letih kerana
berjalan jauh tetapi kami puas hati.Pagi esoknya 9/2/2006 sebelum
bertolak pulang ke Johor Bharu kami sempat singgah di Zoo Melaka di mana
gambar ini di ambil sebagai kenangan kami pernah sampai di Zoo Melaka
ketika anakku berumur 6 bulan,dan inilah kali
pertama kami bercuti bertiga.

Seronok tdk terkata kerana sebelum
ini kami hanya berdua tetapi sekrg sudah bertiga.Biarpun dia masih tdk
tahu lagi erti percutian tetapi aku bangga & bahagia kerana aku
boleh buktikan pada semua yg aku juga boleh menjadi ibu seperti wanita
lain kerana sebelum ini doktor memang tdk benarkn aku mengandung atas
sebab2 kesihatan tetapi..alhamdulillah,Allah S.W.T adalah
segala-galanya,dialah yang menentukannya kita hanya mampu
merancang.Sekarang aku bahagia mempunyai suami yang
bertanggungjawab,penyanyang juga seorang anak yang cukup aktif &
bijak.Syukur padamu Ya Allah...


Selepas penat kami pusing Zoo Melaka,akhirnya kami
bertolak pulang ke Johor Bharu dgn perasaan yang sukar digambarkan
dengan kata-kata..aku betul2 gembira dengan percutian ini,syukur aku
dipermudahkan dalam perjalanan kami sehingga kami selamat sampai ke
Johor Bharu dgn selamat.Aku harap kami dpt lagi bercuti di lain hari
dengan destinasi yg lain pulak & apa yang membuatkan aku gembira
teramat sangat hari ini adalah kerana anakku kini sudah pun besar
panjang & sudah tahu apa itu erti percutian...

----------------
Nama peserta

: Zila
Kisah di sebalik gambar :-

Hai,,,,,
Gambar ni merupakn saat yg paling
t’indah dlm idup kami

Suami isteri…..

Ini merupakn kali ke berapa
ntah kami b’bln
madu….tp di saat ini,

Saat yg paling bahagia bt kami
b’dua….

Gambar ini kami ambil
semasa kami bcuti di pulau perhentian,t’ganu….

Rupa2 nyer p’cutian kami
kali ini……di
iringi dgn berita paling gembira…

Berita gembira yg sememang
nyer kami tgu selama ini….

So sweet memory…..

thanks’s my
god…….

Aku di sahkn
mengandung!!!!!!!!!!!!!!!

Ohhhh….Hanya ALLAH SWT saje
yg tahu betapa gembira
nyer kami di saat itu….

Penantian yg kami tgu
hampir 3 tahun utk di anugerahi
seorang anak…
Tapi, aku teramat-amat
b’syukur kerana ank di dlm
kandungan selamat…

Kerana aku mkn durian yg
amat2 byk…maklumlh hantu
durian…

Lagi pn x tau kn mase tu
mengandung….

Alhamdulillah….semua nyer
selamat….

Hero pn skrg dh 2 tahun
lbih….

Terima Kasih,

Zila.\
----------------------------

Kalau x silap, pemenangnya puan zila... Kesiankan masa tu hanya 2-3 org je yg join aktiviti kami, rasamya masa tu fans hanya dlm 1k je...Apapun, tahniah pada pemenang. Buat yg x berjaya, sila cuba lagi ya dear..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan