Jumaat, 28 Januari 2011

PERTANDINGAN MENCIPTA LOGO RAP - July 2010

Kali ni, sebagai tanda kami menghargai fans, kami berikan pula peluang untuk fans menciptakan 'logo' utk page RAP.  Contoh & Syarat2nya seperti di bawah ni la...

Assalam dan selamat pagi warga RAP. Hari ni RAP umumkan, Pertandingan Mencipta Logo RAP bermula hari ini, 5 julai 2010. Sila baca syarat-syarat yg telah disertakan di bawah ini:-

------------

Syarat-syarat pertandingan. (wajib)
1. Letak 'RAP' sebagai logo utama.
2. Penggunaan maximum 3 warna sahaja DAN NYATAKAN MOTIFNYA.
3. Sertakan 1 objek/bentuk/symbol/gambar sahaja DAN NYATAKAN KEPENTINGAN/MAKSUDNYA.
4. Tidak boleh ada unsur-unsur 18sx dan percanggahan Agama.
5. Penyertaan terbuka kepada warga RAP Malaysia dan Brunei berumur 18thn ke atas SAHAJA.
6. Tidak terhad sama ada sudah berkahwin atau belum.


-----------

Pertandingan ini akan berakhir pada 19 julai 2010. Jika ada sebarang perubahan atau penundaan tarikh berakhirnya pertandingan ini akan dimaklumkan nanti. HANTARKAN PENYERTAAN ANDA KE EMAIL RAP DI duniarealiti@hotmail.com. Sila rujuk gambar di atas dan motif dibawah ini sebagai contoh.

-----------
MOTIF LOGO.

hati berbingkai berwarna merah - sebagai lambang cinta yg sentiasa mekar. Namun banyak rintangan suka dukanya tapi tetap akan bersatu dibawah lembayung cinta berumahtangga.

RAP warna putih - kesucian rumahtangga. Terhindar dari segala noda.

RAP warna hitam - badai rumahtangga pasti seiring dgn kebahagiaan. Namun begitu kehitaman bukan bermakna gelap. Hitam itu manis. Kemanisan berumahtangga yg akan sentiasa kita kecapi.

*ini adalah contoh logo yg telah di reka oleh admin QH.

*****************

PERTANDINGAN INI AKAN BERAKHIR PADA 30 JULAI 2010.

********

Hadiahnya? Nak tau gak ke??? Ok ok..
Hadiah xde la special sgt cuma saguhati ikhlas dari admin penganjur aje.. Masa tu Admin yg menganjurkan is Nz, satu2nya admin RAP yg sgt2 jauh... Kat mane? Nuuuunnnnnn di Brunei Darussalam. (saya le tu) ^_^
Ini aje la yg Nz sediakan masa tu...

BUKU 1 (BELONG TO NOOR SHAHEELLA ABD AZIZ)


BUKU 2


BUKU 3 (BELONG TO KARTINI CARTER)

***************
Masa tu, ingatkan nak bagi bonus pada pemenang... Tapi oleh kerana ada perkara tak x boleh di elakkan, terpaksa la batalkan bonus tu.. Ye la, jauh sangat kan... Nz mohon maaf pada pemenang sbb x dpt tunaikan bonus tu ya..  :'(


********


Nak tau siapa pemenangnya???? Mcm mane bentuk logonya?????
Walau pun penyertaan hanya dua, tapi boleh tahan juga tau..
Check this out!!!




INILAH PEMENANG PERTAMA MENCIPTA LOGO RAP.
Cantik tak? Kena tak logo ni dgn Realiti Alam Perkahwinan? Sepasang suami isteri berpegangan tangan, saling berkasih sayang di bawah bumbung mahligai/masjid impian. Logo ni la yg RAP gunakan skrg ni..
Siapa pencipta logo RAP ni? Ni dia....
---<--{@ JUARA @}->---
PERADUAN MENCIPTA LOGO RAP.(penyertaan kedua)
Berikut adalah ilham dari 'KARTINI CARTER' (fan RAP)

MOTIF LOGO.

1 - Gambar Hati Berbingkaikan lelaki dan perempuan berpaut tangan di bawah 1 bumbung. - Gambar ini membawa maksud perkahwinan itu sendiri. Dalam sebuah perkahwinan memerlukan rasa sayang, cinta dan kasih antara suami, isteri dan rumahtangga yang dibina. Apabila seseorang lelaki dan perempuan itu berkahwin, mereka sendiri yang akan berganding bahu untuk mencorak kehidupan rumahtangga mereka, sama ada ia akan menjadi sebuah perkawinan yang diingini atau sebaliknya. Kombinasi warna putih dan hitam pada gambar ini melambangkan realiti alam perkahwinan yang mana adakalanya perkahwinan itu memberikan kebahagiaan, ketenteraman dan kebaikan (putih) dan adakalanya ia memberikan kehidupan yang penuh dengan kehampaan, kebinasaan dan kerosakan (hitam).

2 – RAP warna putih- Melambangkan suami dan isteri perlu menjaga kehormatan dan kesucian ikatan perkahwinan berlandaskan kejujuran, amanah dan timbangrasa. Secara logiknya, benda berwarna putih perlu dijaga dengan baik kerana ia mudah kotor, sekiranya ada sedikit kekotoran sama ada sengaja ataupun atas kelalaian kita sendiri, kekotoran mudah akan terlihat dan kadangkala susah untuk membersihkan kotoran itu serta susah juga untuk mengekalkan kebersihannya. Begitu juga dengan perkahwinan, suami dan isteri harus menjaga kesucian ikatan ini dengan baik agar ia tidak tercemar.

3 – RAP warna merah jambu- Melambangkan kasih sayang secara emosi dan fizikal untuk memupuk cinta sejati dalam sebuah perkahwinan. Lazimnya, orang yang dilamun cinta sering menggunakan warna merah jambu untuk mengekspresikan perasaannya.


=kartini carter=

Oh ya, ni satu lagi penyertaan yg kami terima..
Yang ni pun boleh tahan kan? Siapa penciptanya? Apa pula kesimpulannya?
Ni dia...


---(-{@ NAIB JUARA @}--)---
PERADUAN MENCIPTA LOGO RAP.(penyertaan pertama)
Berikut adalah ilham dari 'NOOR SHAHEELLA ABD AZIZ' (fan RAP)


MAKSUD LOGO:-
WARNA DIATAS MEMBAWA MAKSUD:-

MERAH:-Warna merah membawa maksud kekuatan, kemahuan atau cita-cita. Warna ini turut melambangkan agresif, aktif, kemahuan keras, penuh ghairah dan dominasi.Jadi warna merah digunakan sepenuhnya yang mana membawa maksud agar setiap pasangan yang ingin membina mahligai rumah tangga akan menghiasai kegembiraan dengan bersungguh terutama untuk mencapai matlamat ingin mengecapi bahagia,dan sentiasa menyulami liku-liku kehidupan alam rumah tangga dengan penuh keromantisan.


KUNING:- Warna kuning membawa maksud kegembiraan, cukup santai, mempunyai cita-cita setinggi langit.Jika dilihat penggunaan warna kuning hanya terdapat pada lampu yang mana membawa maksud setiap pasangan yang menyulami alam perkhawinan haruslahmenyulami nya dengan penuh kegembiraan dan mempunyai satu matlamat dan berusaha untuk mengapainya.


MOTIF CORAK:-
Didalam logo ini saya meletakkan sepasang kelip-kelip.Yang mana ianya mengambarkan sepasang pasangan.Jika dilihat sepasang kelip-kelip tersebut cuba untuk menghampiri lampu.Di sini dapat mengambarkan dimana setiap pasangan perlu mencapai kebahagian dengan disurami kegembiraan dan sikap romantik perlu dihiasi ketika ingin mencapai kebahagiaan tersebut.Untuk mengecapi kebahagian tersebut setiap pasangan tersebut perlu la berusaha dan tidak mengharapkan pasangan ia sahaja.Barulah rumahtangga yang dibina dapat digapai.


Noor shaheella abd aziz
15/07/2010 14:10 p.m

Tiada ulasan:

Catat Ulasan