Jumaat, 4 Februari 2011

Lelaki jatuh cinta apabila..?

Bukan mudah untuk memenangi hati seorang lelaki walaupun dia sudah menjadi kekasih kita.

Seringkali wanita menganggap bahawa hanya dengan kecantikan, keseksian tubuhnya, atau dandanan yang sangat wow 'bisa;' membuat lelaki jatuh cinta dan tertarik. Sedangkan hal itu salah besar. Seandainya anda (wanita) memakai baju yang ketat atau singkat dari paras pinggang, begitu juga seluar yang ketat dan menampakkan bentuk punggung yang menawan memang pasti lelaki akan tertarik, tapi apakah tertarik untuk mencintai anda ?? atau hanya untuk menikmati keindahan dan kecantikan anda saja???

Kebanyakan wanita setiap hari mempercantikkan diri dan memperindah tubuh mereka semata-mata untuk memenangi hati kekasih hatinya ataupun silelaki impiannya. Padahal masih banyak elemen-elemen lain yang harus mereka sedari. 

Apa agaknya yang wanita selalu terlepas pandang?

1.Jadilah wanita yang mudah didekati
 Maksudnya disini adalah jadi wanita jangan asyik jual mahal (tapi juga jangan jadi wanita murahan). Jikalau anda didekati oleh lelaki janganlah anda "hidung tinggi". Silap haribulan lelaki akan lari semua. Selalu ingat bahawa jumlah wanita lebih banyak daripada lelaki jadi kalau anda terlalu sombong tak semena-mena anda kehabisan lelaki dan kesudahannya jadi anak dara tua.

2. Jangan berdandan dengan berlebihan.
Kalau masalah yang satu ini harus diambil berat. Lelaki lebih suka melihat wanita yang tidak mengenakan make up kerana ianya akan nampak lebih "natural". Bagi mereka itulah wajah yang akan mereka lihat sehingga hari tua kelak. Berdandan boleh tetapi usahlah berlebihan , bukan sahaja membantu wanita berjimat cermat daripada membeli perkakas hiasan yang mahal-mahal bahkan membuatkan wanita lebih disayangi kerana tidak ada "wajah plastik" yang mereka tatapi setiap kali bertemu.

3. Jadilah wanita yang berselera Humor
Perlu ke humor dalam perhubungan? Semestinya perlu ada humor selain daripada hiasan kata-kata cinta. Si lelaki juga akan mudah bosan kalau wanita asyik menghadap pasanganya yang terlalu "skema" dengan ayat-ayat cinta. Letakkanlah bibit-bibit humor dalam perbualan anda.Berceritalah tentang zaman kanak-kanak yang menyeronokkan dan pasti akan membuat si dia tertawa dan lebih memahami anda.

4.Serlahkan kecantikan anda dari dalam hati dan kelakuan anda.
Seperti juga nombor 2 tadi "usah berdandan berlebihan". Maka lihatkanlah kecantikkan wanita anda dari dalam hati dan kelakuan anda.Jagalah perilaku anda di hadapan keluarganya, Bersopan santunlah sepanjang masa dan jagalah hati anda dengan mencintai yang Maha Esa. 
Dan jangan sesekali meninggikan suara dihadapan lelaki impian anda kerana si lelaki akan membayangkan dengan suara yang tinggi itulah yang akan dihadapinya apabila kelak "anak-anak" di masa hadapan berbuat salah :)
Wanita yang cantik dan baik budi pekerti amat sukar ditemui tetapi wanita yang cantik, seksi dan menggoda amat mudah ditemui.Si lelaki pasti akan rasa bertuah sepanjang hidupnya jika menjadi milik anda.

5. Jadilah temannya sepanjang masa
Kalau hendak memikat hati lelaki jadilah teman baiknya. Biarkan si dia meluahkan segala perihal kehidupannya kepada anda dan jadilah pendengar yang setia. Percayalah satu hari nanti dia akan menyedari kehadiran anda yang pastinya akan mengukir cinta dihatinya.

Percayalah pada diri dan yakinlah dengan doa anda sebagai seorang wanita yang memerlukan cinta sebenar daripada seorang insan yang bergelar lelaki impian anda.

Semoga Berbahagia!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan