Khamis, 24 Februari 2011

RAP PRIHATIN -TAKUT NAK KAWIN

by Realiti Alam Perkahwinan on Wednesday, February 23, 2011 at 6:09pm

Assalammualaikum RAP...
saya dari kenalan FB . Saya ni ada masalah sedikit dan memerlukan nasihat dari pihak yang berkenaan. Saya selalu mengikut RAP di FB dan kadang-kadang saya komen.. Masalah saya sekarang ni saya takut nak berkahwin lagi. Untuk pengetahuan RAP saya ni ibu tunggal pada 2 orang cahaya mata. Sudah ambil 3 tahun saya saya hidup sendiri dengan anak-anak.. Kini saya sudah ada teman rapat dan anak- anak pun da panggil dia dengan gelaran 'papa'.. 
Walaupun sudah hampir 3 tahun menjadi ibu tungga kes perceraian saya masih belum selesai dimahkamah ( walaupun telah diceraik an oleh ex di rumah kami dahulu ). 
Keluarga pun sudah merestui hubungan kami malah anak-anak cukup manja dan akrab dengan 'papa'nya.. Mengikut perancangan selepas selesai kes saya nanti, kami akan disatukan.. insyaallah.. namun jauh di sudut hati ini, saya tak mahu 
berkahwin lebih suka hubungan tanpa komitmen.. Saya takut bercerai lagi.. Saya takut tak dapat bahagia kan dia nanti.. Saya takut masalah kewangan yang bertimpa-timpa nanti.. Kini kewangan saya cukup dengan anak-anak saje.. 
macam-macam saya fikirkan, sampai la apabila kes saya disebut dimahkamah pun saya berdoa agar hakim menangguhkan lagi agar kes lambat selesai sekaligus melambatkan lagi majlis kami.. Saya betul-betul fobia.. bantu saya RAP.. 

Assalammualaikum..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan