Jumaat, 28 Januari 2011

DARA SEMULA SELEPAS BERSALIN

Roziah Mohamad, 33, sibuk menghidang sarapan. Suaminya yang sedang tekun membaca akhbar tiba-tiba mengeluh. 

"Kenapa bang? Apa yang tak kena?" tanya Rozi. 

"Awak tuuu…..ah tak apalah!" Aman tidak jadi meneruskan kata-katanya. 

Selepas menghirup seteguk dua kopi, suami Rozi bergegas ke tempat kerja. Tinggal Rozi terkonteng-konteng. Terpinga-pinga dia mencari punca keluhan suaminya. 

"Ah biarlah……nanti aku tahu juga," Rozi bangun meninggalkan meja makan. 

Dengan langkah yang malas Rozi naik ke biliknya. Dia bersiap-siap ke studio kerana ada latihan menari. 

"Aduuuhhhh…..malasnya nak pergi," keluh Rozi yang sedikit kesal kerana menerima tawran itu daripada rakannya. Tambah-tambah apabila terpandang anak kelima yang masih bayi. 

"Ma! Maa…..! Bangun," dia terdengar sayup-sayup suara anak-anaknya. Rozi mengeliat, kelopak mata seperti digam, susah untuk dibuka. 

Agak lama baru dia nampak, Aman rupanya, sedang duduk di birai katil. Tanpa sepatah kata dia membalikkan badan, mahu menyambung tidurnya semula. 

"Kenapa ni? Dah pukul 7.00 malam berlingkar macam sawa kenyang," separuh memekik suara suaminya memecah kesunyian. Kemudian terdengar Aman merungut-rungut seperti keli di bawah banir. Luar biasa rungutannya, lalu Rozi teringat keluhan suaminya pagi tadi. 

"Entahlah bang! Anak dah ramai agaknya, taklah lagi macam dulu," jelas Rozi dengan niat bergurau. 

"Kalau banyak anak sekalipun, takkan nak biar saja. Awak tak sedar diri tu semakin kecut……" herdik Aman. 

Tersentak Rozi. Belum pernah suaminya berkelakuan begitu selama ini. Lalu airmatanya mengalir deras. Melihat keadaan itu, Aman terus keluar bilik. 

Rozi bungkam. Perlahanplahan dia muhasabah dirinya. Dia sedar 'keinginan' nya bersama Aman menurun selepas bersalin anak kelimanya. 

Dia juga sedar, berat badannya tak menentu sehingga terjejas badan menggiur yang dimilikinya. Malah sejak akhir-akhir ini Rozi menghadapi masalah kencing, diserang senggugut dan macam-macam lagi. Semua keadaan itu mendorongnaya menjadi pasif terhadap suami. 

"Jom akak kenalkan dengan Dr. Norhisham. Dia ada keadah rawatan untuk orang perempuan," ajak Zanariah, rakannya yang telah begitu lama mengamalkan rawatan terapi alga. 

"Boleh juga, saya dah jemu dengan bermacam-macam vitamin, jamu dan krim tradisional," keluh Rozi. 

Keesokannya, Rozi ke klinik Dr. Norhisham. Perbincangan selama hampir satu jam mengukuhkan keyakinan Rozi untuk mencuba minyak alga hasil usaha doktor itu. 

Malam itu selepas mandi, Rozi menuangkan setitik minyak alga di hujung jari telunjuknya lalu disapukan, ditempat yang diajarkan. Kemudian setitik lagi diletakkan di bawah lidah. 

Setelah tiga tahun mengamalkannya, Rozi dapat semula bentuk bdan seperti yang diinginkan, malah, kata suaminya lebih menggiurkan. 

Soal keinginan tidak perlu dipertikaikan, setiap malam baginya adalah malam pertama. Minyak yang sepatutnya disapukan di bahagian 'itu' juga digunakan mengurut payu daranya. 

Kini walaupun mempunyai tujuh orang cahaya mata, bentuk badan Rozi masih montok. Dan paling utama dia kembali 'dara' setiap kali lepas bersalin. 

Menurut Dr. Norhisham Wahab, Pengasas Alga Natural Therapy masalah yang dialami olehy Rozi bukan sekadar hilang keinginan tapi banyak lagi, semuanya berkait rapat dengan seks. 

"Segala penyakit wanita seperti kanser rahim, payu dara, migrain, gastrik dan pelupa ada kaitan dengan masalah kesuburan. 

Bila sebut kesuburan ia mesti ada kaitan dengan seksual. Keadaan itu menganggu keseimbangan hormon melatonin yang mengawal perasaan kasih sayang, cinta, keseronokan dan keinginan seksual," kata Dr. Norhisham yang menemui satu keadah merawat penyakit melalui kegiatan seksual dengan hanya menggunakan alga - sejenis rumpai laut. 

Tambah Dr. Norhisham lagi, mungkin ramai yang tidak percaya rawatan kepada penyakit wanita adalah berpunca daripada alat kelaminnya. Manakala untuk merawatnya juga perlu dimulakan di situ kerana wanita mempunyai tujuh kali ganda deria rangsangan seks berbanding lelaki. 

"Hormon melatonin yang mengawal keinginan, keseronokan, kegembiraan, kasih sayang dan berahi akan aktif jika dirangsang. Hanya dengan menyapu minyak alga, rangsangan akan sampai ke otak yang akan menyeimbangkan hormon. 

"Bagi yang tiada masalah, minyak alga ini boleh digunakan sebagai antiseptik untuk membersih dan menghilangkan bau, menghalang jangkitan kulat serta kegatalan," kata Dr. Norhisham. 

Dr. Norhisham menambah, gabungan ekstrak alga yang diperolehi di perairan Perancis, Shousma (habatussauda) dan kama sutra sejenis herba dari India adalah rahsia mengembalikan kebahagian rumah tangga. 

"Alga adalah makanan kesihatan yang bukan saja untuk mengembalikan keharmonian rumah tangga, mengetatkan yang longgar, tapi juga dijadikan ubat seperti kaser rahim, payu dara, keputihan, senggugut, melangsingkan badan, awet muda dan membentuk kembali pinggul dan payu dara. 

"Ia lebih daripada kacip Fatimah, manjakani atau akar kayu kerana khasiatnya boleh dikongsi bersama suami. Tapi jika suami yang memakainya, isteri tak dapat nikmat tersebut. Sebab itulah saya syorkan perempuan saja yang ambil. 

"Malah alga lebih hebat dari itu, kesannya segera. Hari ini pakai, esok sudah dapat dirasai perubahannya, kalau yang longgar akan kembali tegang, yang dingin akan hangat semula," kata Dr. Norhisham ketawa. 

Rumpai itu juga mengecutkan rahim dengan cepat, membetulkan metabolisme dan paling penting menghangatkan kembali hubungan suami isteri. 

Dr. Norhisham turut mengingatkan wanita agar menjauhi makanan masam, jeruk, limau dan mengambil terlalu banyak vitamin C. 

"Makanan tersebut membunuh keinginan seksual. Vitamin C memang bagus untuk kulit tapi ia tak sesuai untuk cuaca panas seperti Malaysia. Ia menjejaskan kehidupan rumah tangga seorang wanita," kata Dr. Norhisham 

2 ulasan:

  1. Dear sila tengok kat sini ya

    http://www.colourvibrationtherapy.com/biodatapengasas.htm

    kat sana leh order online, InsyaAllah...

    BalasPadam